29-07-06

NH hoteles... never again

Naar aanleiding van de diefstal van handtas + camera en wat andere spulletjes in een hotelrestaurant in Valencia hadden we geïnformeerd hoe dat zat met verantwoordelijkheid en verzekering en dergelijke, de dief kon vrolijk binnen en buitenwandelen en onder het oog van de veiligheidscamera's zijn "werk" doen, wij vonden dat het hotel op zijn minst tekortschoot in deze! Ik citeer: 

 

Ik verbleef verleden week van 18/07 tot 21/07 in Valencia in uw NH Hotel Center. Op donderdagavond 20/07 werd in het hotelrestaurant mijn handtas gestolen door een rugzaktoerist die ongehinderd de zaal kwam binnenwandelen, zich even achter ons installeerde en - zelfs zonder te consumeren - na de diefstal gewoon buitenwandelde. Hoewel het personeel toegaf dat ze de betrokkene van bij het binnenkomen een verdacht individu vonden en zijn hele "actie" bovendien werd geregistreerd door een veiligheidscamera, kon de dief dus zonder problemen spoorloos verdwijnen en werd absoluut niet efficient gereageerd door het security en ander aanwezige personeel. De opgelopen schade bedraagt meer dan 500 euro (in de handtas zat een kredietkaart en vooral een nieuw digitaal fototoestel met toebehoren). Ik had dan ook graag vernomen waarom uw hotels blijkbaar geen verzekering hebben die bij materiele schade van de klant kan tussenkomen en wil eveneens zeer graag weten welke maatregelen zullen genomen worden om soortgelijke toestanden te vermijden. U begrijpt dat ik absoluut geen gunstige indruk heb van uw hotelketen, de eerste tijden absoluut niet geneigd ben om nog langer bij u te boeken en zeker geen positieve publiciteit zal laten doorstromen naar vrienden en kennissen. Ik ben trouwens zinnens deze ervaringen te publiceren op o.a. de site van "vakantiereiswijzer". In afwachting van uw reactie, Hoogachtend, Rulens M.

 

we kregen vandaag volgende reactie:

 

Dear Mrs. Rulens:

 

Regarding the unpleasant incident that took place on July 19th last at NH Center hotel, we seize this opportunity to respectfully inform you that despite the inconveniences caused, the theft is not covered by our insurance policy and therefore our insurance company is not way responsible for what occurred.

 

On the other hand, and taking into account that the incident occurred in a public area and with free access for people beyond the hotel, the guests are responsible for their own objects and, consequently, the hotel can not be hold responsible for the amount of claimed.

 

We hope you understand our situation.

  

Yours Faithfully,

 

 

onze volgende citytrip zal duidelijk niet meer in een "NH hotel" wezen, goe weten !!!

11:06 Gepost door yvesken in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |