22-11-10

miserie miserie

Het toneel in Hoeilaart wordt wat uitgesteld... één van de actrices is redelijk ziek en niet zomaar een snotvalling... ze ligt in de kliniek... 't is dus absoluut niet zeker dat ze er bovenop is tegen begin december en op die korte termijn is haar rol echt niet vervangbaar... zijzelf ziet het nog zitten om te spelen... als ze deze week naar huis mag... en dat siert haar...  maar op minder dan 3 weken voor de première hebben we besloten om geen risico te nemen... en alles te verschuiven naar maart... daarmee weet ik gelijk wat doen op het einde van de winter... hopelijk komt het ondetussen allemaal goed met haar... maar dat zal wel!

auto6.gif

Waar het ondertussen niet zo goed mee komt, is met ons autootje... dat geraakt zo te zien nog niet direct gerepareerd!

We zijn dag 11 sinds het ongeval... hebben alles doorgegeven aan de  verzekering (die ik wel niet ga vernoemen, kwestie van daar geen ambras over te krijgen) en verkeren sindsdien in blijde verwachting van enig nieuws... maar da's dan ook alles... er heerst een oorverdovende stilte aan die zijde... maar die mannen maken op hun website reclame met o.a....

  • Een echte voorkeursbehandeling
    Bij een door ....  erkende hersteller krijgt u een echte voorkeursbehandeling. De garagist geeft u een persoonlijk onthaal en zorgt ervoor dat de herstelling van uw auto de hoogste prioriteit krijgt.

    Snelle expertise
    Indien nodig zorgt de hersteller ook voor een snelle en efficiënte expertise.
     

  • Snelle schaderegeling en persoonlijke service
    Zodra u een schadegeval aangeeft, brengt ......  u in contact met uw persoonlijke schadebeheerder. Hij volgt uw dossier van A tot Z op en staat u met raad en daad bij. Bovendien zorgt hij voor een snelle en vlotte regeling

  •  

    en gratis vervangwagen
    U krijgt een gratis vervangwagen voor de volledige duur van de herstelling, of voor zes dagen in geval van totaal verlies (perte totale).

     tja, allemaal mooie blablabla... maar de realiteit is minder plezant voor de sukkelaar die bijvoorbeeld toevallig iets voor had met een allochtone camion... want die heeft daarna - als toemaatje - ook iets voor met zijn verzekering.... zelfs al is hij absoluut niet in fout!

    De carrossier achter het hoekje - een erkende hersteller! - waar ik begin verleden week binnenstapte, was om te beginnen helemaal niet happig om direct met die "echte voorkeursbehandeling" te starten... hij wou zelfs nog niet buiten naar de bluts komen kijken... zonder expertise kon hij toch niks beginnen... zei hij... ik moest eerst en vooral wachten op bericht van de verzekering... die mannen moeten een expert aanduiden en die op zijn beurt moet dan een afspraak maken... en dan mag ik hem even binnenbrengen... de auto, bedoel ik!

    Na enkele dagen doodse stilte heb ik verleden vrijdag dan zelf eens gebeld naar het Call Center... en ben na enig doorschakelen blijkbaar toch tot bij mijn "persoonlijke schadebeheerder" geraakt... een vriendelijke mens die verklaarde dat hij nog niks van zich had laten horen... omdat het een speciaal geval was... die camion is namelijk een buitenlandse tegenpartij... maar dat wist ik al... en in geval het een buitenlandse tegenpartij betreft, moet dat via een speciaal bureau of organisatie of tussenpersoon of zoiets (?)... wiewetda... en dat wist ik nog niet... er staat trouwens ook niks van op hun website...  

    maar de "snelle expertise" kan ik wel vergeten... 't zal in dit geval iets trager gaan... en hoeveel trager, dat kan hij me niet precies zeggen... dat hangt van die Duitsers af... maar zeker is dat het dus wel een tijdje gaat duren... die "hoogste prioriteit" is in mijn geval dus een prioriteit die op een laag pitje suddert...

    en dat allemaal in afwachting van de komst van één of andere Duitser (?)... hoera... leve het ééngemaakte Europa... enfin... de regeltjes zijn de regeltjes en moeten gevolgd worden... peins ik dan... maar blijkbaar wordt de klant na dergelijk schadegeval niet systematisch op de hoogte gebracht van zulke "details"... en dat ergert mij lichtjes... en hoe het nu ondertussen verder moet met de kapotte deur en ruit... dat weten we niet... en komen we vooralsnog ook niet te weten bij mijn verzekeraar...  

    één troost hebben we... we krijgen volgens diezelfde website een gratis vervangwagen "voor de volledige duur van de herstelling"... maar geen hond die weet wanneer dát zal zijn... 

    Hopelijk vriest het de eerste dagen - of weken - nog niet te hard...want dat stuk plastiek houdt de kou echt niet buiten! 

  • 12:17 Gepost door yvesken | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

    De commentaren zijn gesloten.